A Balatonon is van riviéra!

Hotel tesztek élménybeszámolók, értékelés

Címlap / Hotel tesztelés

Ha nincs kedvünk sokat utazni a tengerig, akkor a legjobb választás a Balaton, s az Almáditól Badacsonyig húzódó partszakaszt amúgy is Balatoni Riviérának nevezik. Kiváló szálláshelyet találunk Alsóörsön, a Laroba Wellness & Tréning Hotelben, amely egyformán közel fekszik a főúthoz, a vasútállomáshoz, sőt még a balatoni kerékpárút is éppen előtte halad el.

A fővárostól autóval mindössze egy órányi út után érkezünk meg Alsóörsre, a négycsillagos Laroba Wellness&Tréning Hotelbe. Mint megtudjuk, mindössze egy éve újították fel a szobákat, ahol a meleg színek dominálnak, így ott is minden vörös, tégla, narancs és napsárga színben pompázik. Superior Plus szobánk falát egyedi domborművek díszítik és nagy örömünkre a fürdőszobában egy jacuzzi fogad.

Innen mindössze párszáz méteres gyaloglás után elérjük a Balatont. Nézelődés a mólón, hattyúetetés, láblógatás a sziklákon és fotózás, így múlatjuk az időt, miközben a szomszédos béfében elfogyasztunk egy jégkrémet. A választék szokásos, az árak barátiak: látunk csapolt sört 400-ért, fél literes üdítőt 300-ért, palacsintát 150 Ft-ért, sima lángost 400-ért. Mi maradunk a jégkrémeknél, amelyek ára 150-450 között mozog. Később visszatérünk a szállásra azzal a céllal, hogy a vacsoráig ki sem mozdulunk a wellness részről.
A 2010-ben megépített wellness sziget legnépszerűbb pontja a 30 fokos élménymedence, amely nyolcféle élményelemmel kényeztet minket. Az ennél melegebb, 36 fokos pezsgőfürdő háromféle bizsergető masszázs elemmel vesz minket kezelésbe. A kellemes lazulás után további lehetőség után kutatunk. Találkozunk csillagfényes finn szaunával, fényterápiás infra szaunával, aromaterápiás török gőzfürdővel, merülő medencével és jégkúttal, Parajdi sókamrával, pihenő szobával, mediterrán napozóval, de gyomrunk jelzi a vacsoraidőt.

Rekord gyorsasággal készülünk el, szinte elsőkként vetjük magunkat az étterem büféasztalára. Igaz éppen fogyókúránkat nyögjük, de ilyen kínálatnak nem lehet ellenállni. Brokkoli krémlevessel kezdünk, csak egy kisebb adaggal a tervek szerint, ami végül az utolsó cseppig elfogy. A főételnél lehetetlen dönteni: van harcsapaprikás túrós csuszával és grillezett csirkemell érmék füstölt sajtos szószban rizibizivel. Végül mindkettőből eszünk. Egy egyszerűbb variációt, rántott húst is kínálnak, talán a gyerekek kedvéért, de a fentiek társaságában egyszerűen nem rúg labdába. A főételekhez különböző saláták is sorakoznak a pulton: vegyes csalamádé és cézár saláta képében.

Amikor már cseppnyi éhség-érzet sincs bennünk, jön a java. Lekváros palacsintát és a világ legjobb somlói galuskáját hozzák ki. Bár a palacsintát kihagyjuk, a somlóinak áldozatul esünk, körülbelül két felnőtt adagnyinál sikerül megállnunk. Ez valóban igazi, békebeli somlói galuska, amit értő kezek készítettek, valószínűleg egy hatalmas tepsiben, szépen rétegezve, ahogy kell. A finom tésztából azután fagylaltkanállal kis gombócokat formáltak, tálcára rendeztek és csoki szósszal nyakon öntöttek. Tejszínhab is van hozzá, amivel tovább fokozható a hatás, de elárulom: a nélkül is isteni.

A Laroba étterme nem egy egyszerű konyha, Halásztanya elődje itt működött már vagy száz éve, amelyet több mint húsz évvel ezelőtt vett át a szálloda, amely ma is családi vállalkozásként üzemel. Faláról visszaköszönnek a különböző szakmai elismerések: a Magyar Gasztronómiai Szövetségtől, a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarától, a Balaton parti kamaráktól, sőt egy Magyar Gasztronómiai Érdeméremmel is dicsekedhetnek. Ide, mint a többi vendéggel beszélgetve kiderül, rendszeresen visszajárnak azok, akik megfordultak itt.

A gasztronómiai élményt kitűnő balatoni borok teszik teljessé, de gondolnak a kisebbekre is. Külön limonádé lappal találkoztunk, de ha a gyermek koktélra vágyik, itt azt is megoldják. Az alkoholmentes koktélt kifejezetten a mi kérésünkre állítják össze limonádéból, bodza szörpből, némi curacaoval megbolondítva. A csemete büszkén szürcsölheti a napernyő alól kikandikáló szívószálból, amit titokban jómagam is meghúzok. Vacsora után a gyermek lelkes: így irány a jacuzzi és a habparty.

Reggel folytatódik a gasztronómiai élmény-sorozat: a hagyományos sajt-felvágott kínálat mellett príma szalonnás rántotta köti le a figyelmemet. Gyerkőcöknek tejbegríz is akad: az enyém több tányérnyit bedob. Úgy tűnik hamarosan nem fogunk ebédelni. Az előző napi vacsora és a kiadós reggeli miatti súlyos lelkiismeret furdalással küzdve pattanunk biciklire. Úgy határozunk, hogy bejárjuk a környéket, úgyis ránk fér a mozgás. Nagy hévvel indulunk neki a dombnak, meredek emelkedőn, ellenszélben, hátul a gyerekülésben a tejbegríztől elnehezült gyermekkel. Kitartásomról ismernek, de az emelkedő nem tágít, a szembeszél egyre erősebb, a gyerek meg mintha meghízott volna a hátsó ülésen. Nagy nehezen érjük el Alsóörs központját, a Szabadság teret, itt pihenünk meg, mert itt találjuk a „Kocsmát”. A hagyományos csehóktól egyebek mellett az különbözteti meg, hogy páratlan gyűjtemény raktak össze népi eszközökből és használati tárgyakból. Múzeum jellege mellett kulturális találkozóhelye a budapesti és a veszprémi színházi élet alakjainak is.

A kis pihenő után újult erővel vágunk neki az Alsóörssel összenőtt településeknek: Felsőörsnek, Lovasnak, Paloznaknak. Meg-megállunk a panorámában gyönyörködni, a szőlőültetvényeknél, pincéknél muszáj fotóznunk is. Közben megtekintjük Alsóörs legnevezetesebb épületét, a Török-házat is, amely a dombon épült 1500 körül és ma kiállító helyiségként funkcionál. Visszautunk lényegesen egyszerűbb, lefelé száguldunk, miközben a Balaton zöldes tükre csillog alant.

Az idő is lassan alkalmassá válik a strandolásra, így az Alsóörsi strand felé kormányzok, amely hosszú idő óta a környék egyik legkedveltebb strandfürdője, belépőára főváros társaihoz viszonyítva rendkívül baráti. Az egész napos felnőtt jegy ára 550, míg a gyerekjegy ára 400 Ft. Elhatározzuk, hogy strandbüfés ebédet tartunk, így helyiektől a legjobb lángosos után kezdünk érdeklődni. Röpke közvélemény kutatásunk nyertese Gyuri Lángos Büféje, ezért minden teketória nélkül megindulunk felé. Valószínűleg maga Gyuri szolgál ki minket és valóban: 400 Ft-ért elég korrekt kis lángost varázsol nekünk a maroknyi tésztából és némi sajtból.

Maga a strand nem véletlenül nyerte el a „kékszalagos” címet. A tiszta, rendezett strand több pontján találunk öltözőt, mosdót, ápolt a pázsit, nagymennyiségű pad és igény szerint nyugágyak szolgálják a vendégek kényelmét. A vonzerők sorából nem szabad kihagyni a strand előtti, mintegy 500 autót és 100 kerékpárt befogadó, ingyenessé tett parkolót sem. A 2011-es szezon újdonsága, hogy az egyik partszakaszon, a Balaton vizének felhasználásával létrehoztak egy gyermekpancsoló öblöt, amihez egy mediterrán pihenősarok is kapcsolódik egy nagy homokozóval. Szintén újdonságként a játszótéren rák és csiga alakú élő fűzfaárnyékoló építményeket alakítottak ki.

A Balaton vize a kellemes idő ellenére még alkalmatlan a pancsolásra. Ezért a strandolás után visszatérünk a Larobába,, ahol ismét kiélhetjük magunkat a medencében. Ezúttal a masszázsra is hagyunk időt.
Kellemes csokoládé-illat fogad minket. Kiderül, hogy nem az étteremből, hanem a gyógymasszőr szobájából árad. A csokoládé masszázs mellett indiai fejmasszázs, manager masszázs, Holt-tengeri sós masszázs, vörös szőlő masszázs és más különlegességeket is kínálnak, úgy mint a Germaine de Capuccini keleti fűszeres masszázst, egzotikus sáfrányos-, valamint fahéjas masszázst, titokzatos kelet „vörös arany” masszázsrituálét és Magic Honey fügemézes masszázst.

És hol van még a hajókázás, látogatás a negyedórányira fekvő Balatonfüreden, beugorva az Anagóra Aquaparkba, ahová kedvezményes jegyet biztosít a szálloda, vagy lovaglás egy pécselyi csikósudvarban, netalán a Kalandpark felfedezése Balatonfűzfőn?