Válságban is vonzó a luxus

Hírek , beszámolók, úti cél ajánlók

Válságban is vonzó a luxus

Feltöltve: 2010-11-18

Egy új felmérés azt mutatja, hogy a gazdasági válság ellenére a shoppingolás az egyik legnépszerűbb vakációs tevékenység.

Az Ypartnership/Yankelovich Inc. nemrég nyilvánosságra hozott felmérése azt mutatja, hogy a shoppingolás a maga 26 százalékával olyan vakációs tevékenységeket utasított maga mögé, mint a spa-látogatás (mindössze 18 százalék említette), a sportrendezvény megtekintése (16 százalék), a hajózás (11 százalék), a golfozás (8 százalék), a síelés illetve a snowboardozás (7 százalék).

Az International Shopping Traveler study nevet viselő (online) kutatás szerint azoknak az USA-ba látogató turistáknak, akik vásároltak is, több mint a fele azt állította, hogy jövőre is szívesen visszajönne shoppingolni. Ami még érdekesebb, hogy Orlando lett a negyedik a legnépszerűbb vásárlási célpont, és olyan városokat előzött meg, mint Miami, Chicago, San Francisco és Washington D.C. Az alaposabb vizsgálódás azt is megmutatja, hogy Orlando egyetlen „bevásárlóközpontnak”, a The Mall at Millenia -nak köszönheti előkelő helyezését.

„Tulajdonképpen nem vásárolni jönnek hozzánk az emberek, hanem azért, hogy szórakoztassák magukat. A legtöbb üzletünk exkluzív, a top divattervezők ruhakölteményeit és a legkiválóbb márkákat árusítják, azokat, amelyek az egyszerűbb színvonalú bevásárlóközpontokban nem is kaphatók” – magyarázza Brenda Lounsberry, a The Mall at Millenia marketing igazgatója. Íme néhány név a leghíresebbek közül: Christian Audigier, Tory Burch, True Religion Brand Jeans. A bevásárlóközpontban összesen 150 üzlet van, közöttük Gucci, Burberry, Chanel, Louis Vuitton, Salvatore Ferragamo. Jelen vannak az amerikai „nagyok” is: Tiffany & Co., Neiman Marcus, Jimmy Choo, Abercrombie & Fitch, Juicy Couture, Coach és Crate & Barrel. A The Mall at Millenia kiváló eredményeket ér el: forgalmát a marketing igazgató a „nagyon erős” szavakkal jellemezte, és azt is hozzátette, hogy a vásárlók messzebbről érkeznek, tovább maradnak, és többet költenek, mint a többi hasonló bevásárló központban.

A márkás üzletek sora azonban nem biztos, hogy elegendő lenne az eredmények magyarázataként. „Nálunk komplex élményt kap a vevő, nem pusztán bevásárolni jön” – mondja Brenda Lounsberry. „Kulináris különlegességeket nyújtunk, ingyenes koncerteket rendezünk, bemutatók és egyéb rendezvények vannak. Hangulatos bárokba lehet beülni, megvacsorázhatnak a barátaikkal, megihatnak egy koktélt, vagy egyszerűen csak relaxálhatnak.” Mindez ráadásul nem akármilyen környezetben: a The Mall at Millennia 2004-es megnyitásakor rögtön elnyert egy építészeti díjat. Van benne vízesés, egy 18 méter magas, üveg rotunda, ahonnan egyenesen a pálmafákra lehet látni. A megvilágítást a tetőablakok biztosítják. A fő attrakció a nyolcadik emeleten lévő Grand Court, ahol a vendégek a legmodernebb, 9 méteres LED-es képernyőn, fotelekben ülve nézhetik a New Yorkból és Milánóból közvetített divatbemutatókat. Az éttermek sem akármilyenek: van itt kínai bisztrótól és tengeri ételeket kínáló étteremtől kezdve a The Cheesecake Factory-ig és a Blue Martini szalonig minden.

(www.traveldailynews.com)
  • 
  • 
  • 
  •